Thursday, May 24, 2007

Oh you are in my blood like holy wine

Unnskyld, Odd Børretzen
Jeg håper du så at kinnene mine er for snille for den harde solbrilleplasten
Da ville du kanskje skjønt at det ikke var med vilje at jeg trampet på en rist i det jeg passerte deg

Men til tross for smellet bare pustet du rolig ut gjennom nesen
Som du alltid gjør

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Senere satt jeg på nattevakt og leste et intervju med Arne Næss. 2 kloke menn på en dag. Jeg leste at alt som betyr noe er bånd til andre mennesker. Ikke hvor bra man gjør det på jobb eller på en eksamen. Det er kanskje så lite originalt som det kan bli. Likevel er det så godt å høre det fra han. Jeg tror jeg så han mellom veteranbilene ved Rådhuset på lørdag.

På vei hjem møter jeg en bygningsarbeider med arbeidsbukse og blå bomullsgenser. Først blir jeg varm. Kroppen reagerer lenge før hodet er med. Sekundet etter grøsser jeg, lukker glidlåsen og drar hetta over hodet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home